Formeaza Timpul Trecut in Engleza - Past Tense Gratuit Online - Curs Gramatica Incepatori, Copii, Elevi fara Profesor


Utilizăm timpul trecut pentru a descrie acțiuni sau evenimente desfășurate anterior momentului vorbirii.

Timpul trecut se formează, de regulă, adăugând formei sale la infinitiv terminația ”-ed”. Astfel, forma de trecut a verbului want, va fi ”wanted”. La fel ca pentru prezent, forma verbală rămâne invariabilă indiferent de persoana la care se conjugă. Tabel verbe Neregulate Exemplu Conjugare (Verbul A Vrea / To Want):

I wanted

you wanted

he/she wanted

we wanted

you wanted

they wanted


eu am vrut

tu ai vrut

el/ea a avrut

noi am vrut

voi ați vrut

ei/ele au vrut


Verbul ”to be” este singurul care se conjugă în funcție de persoană:


I was

you were

he/she/it was

we were

you were

they were


eu am fost

tu ai fost

el/ea a fost

noi am fost

voi ați fost

ei/ele au fost

Timpul Trecut - Propozitii Exemplu

”They wanted to be here today.” = Au vrut să fie aici astăzi.
”I was there. I saw what happened.” = Eu am fost acolo. Am văzut ce s-a întâmplat.
”You could leave but you didn't.” = Ai putut să pleci dar nu ai făcut-o.
”I heard you wrote that article.” = Am auzit că tu ai scris articolul acela.


”She left the room even if there were other colleagues.” = A părăsit încăperea deși mai erau acolo alți colegi.
”He ran as quickly as he could.” = El a alergat cât de repede a putut.
”I thought Mary took a good grade.” = Am crezut că Mary a luat notă mare.
”They came back 2 days ago.” = Ei s-au intors acum 2 zile.
”I brought your favourite cake.” = Am adus prăjitura ta preferată.




Exercitii Verificare

Dialog si Vocabular

Solutii





Mai nouă Mai veche