Verbul in Limba Engleza - Conjugarea la Timpul Indicativ Prezent Gratuit Online - Curs Gramatica Incepatori, Copii, Elevi fara Profesor


În limba engleză, spre deosebire de alte limbi, verbul își păstrează aceeași formă, indiferent de persoana la care este conjugat. Pentru timpul prezent, însă, apare o singură terminație, un ”-s” final la persoana a III-a, singular. Mai jos este conjugat verbul ”to meet” la timpul prezent.


I meet

you meet

he/she/it meets

we meet

you meet

they meet



eu întâlnesc

tu întâlnești

el/ea întâlnește

noi întâlnim

voi întâlniți

ei/ele întâlnesc



Același parcurs îl au și verbe ca want, laugh, play, read, write, like, love, hate, etc.

Câteva verbe care fac excepție de la această regulă sunt to do, care la pers. a III-a, sg., devine ”he does”, to go – ”he goes”, to teach – ”he teaches”, to watch – ”he watches”, to have, care devine ”he has” (nu ”he haves”).

Un caz aparte este și can, a cărui formă la persoana a III-a rămâne invariabilă: ”he can” (nu ”he cans”).

Pentru verbe care se termină în ”y”, dar acesta nu e precedat de vocală (ca și to play – ”he plays”), ci de consoană (to fly, to try, to imply, etc.), ”y” devine ”ies”: to fly – ”he flies”, to try – ”he tries”.

Conjugarea la timpul prezent al verbului neregulat to be se face după cum urmează:

I am

you are

he/she/it is

we are

you are

they are


I'm

you're

he's/she's/it's

we're

you're

they're


eu sunt

tu ești

el/ea este

noi suntem

voi sunteți

ei/ele sunt



În cea de-a doua coloană sunt scrise formele prescurtate ale verbului (formate prin elidarea primului sunet), așa cum apare el de cele mai multe ori în limba vorbită, dar și în text.

Propozitii Exemplu cu Verbe Conjugate la Indicativ Prezent

”I meet my friends tonight.” = În seara asta mă întâlnesc cu prietenii mei.
”He meets his girlfriend at the coffee house.” = Se întâlnește cu prietena lui la cafenea.
”We play tennis everyday. We love this sport.” = Jucăm tenis în fiecare zi. Iubim acest sport.
”She reads a girl magazine.” = Ea citește o revistă pentru fete.
”I watch a movie on the TV in the evening.” = Seara mă uit la un film la televizor.
”He watches the match.” = El se uită la meci.
”We try to keep our calm around him.” = Încercăm să ne păstrăm calmul în preajma lui.
”She tries not to cry because of this break up.” = Ea încearcă să nu plângă din cauza acestei despărțiri.
”I am your best friend.” = Eu sunt prietenul tău cel mai bun.
”You're too proud to admit you're wrong.” = Ești prea mândru să recunoști că greșești.
”It's better that way.” = Este mai bine așa.
”They are the only ones I trust.” = Ei sunt singurii în care am încredere.



Exercitii Verificare

Dialog si Vocabular

Exprimarea Varstei

Cheia Exercitiilor




Mai nouă Mai veche