Pronumele Personal in Limba Engleza -The Personal Pronoun (audio si text) Gratuit Online - Curs Gramatica Incepatori, Copii, Elevi fara Profesor


Pronumele personale în limba engleză au următoarele forme la Nominativ:




I = eu

you = tu

he/she/it = el/ea

we = noi

you = voi

they = ei/ele







”I” se scrie mereu cu majusculă, indiferent de poziția sa în cadrul frazei.

Pentru persoana a II-a, indiferent că e vorba de singular sau plural, există o singură formă:”you”. Tot această formă apare și atunci când ne adresăm cuiva cu ”dumneavoastră”. Pronumele de politețe nu cere modificarea formei pronumelui personal. Astfel, propoziția ”You are so kind.”, spre exemplu, se traduce în limba română în trei moduri diferite, toate fiind corecte, dar dependente de context: (Tu) ești atît de bun./ (Dumneavoastră) sunteți atât de bun./ (Voi) sunteți atât de buni.

Pentru persoana a III-a, din contră, apare o formă care nu are un corespondent specific în limba română: ”it”. Acest pronume este folosit numai atunci când vorbim despre obiecte, lucruri, fenomene. Pentru persoane, folosim he/she, în funcție de gen.

”They” este pronumele ce desemnează persoana a III-a, plural. Nu are gen, existând o singură formă atât pentru pluralul pronumelor ”he”, ”she”, cât și pentru pluralul lui ”it”.

Exemple in Propozitii la Nominativ:


”I am happy to hear that.” = Eu sunt fericit să aud asta.
”You take care of her.” = (Tu) Ai grijă de ea.
”She has to go to a meeting.” = Ea trebuie să meargă la ședință.
”He took a mansion. It costs a fortune.” = El și-a luat vilă. Aceea costă o avere.
”We need to talk to our teacher.” = Noi trebuie să vorbim cu profesorul.
”What are you doing here?” = Ce faceți voi aici?
”They left in a hurry.” = Ei au plecat în grabă.


La Acuzativ, formele pronumelui personal sunt:



me = pe mine (sau cu alte prepoziții: de mine, pentru mine, cu mine...)

you = pe tine

him/her/it = pe el/ea

us = pe noi

you = pe voi

them = pe ei/ele



Aceste forme sunt extrem de importante pentru că multe verbe des folosite, precum see, ask, hear, draw, și multe altele, cer acuzativul. Nu spunem ”I see they”, ci ”I see them” (I-am vazut pe ei.); ”I heard her”, nu ”I heard she”(Am auzit-o.), etc.

Exemple in Propozitii la Acuzativ:


”You heard me. I said you should go.” = M-ai auzit. Am spus că ar trebui să pleci.
”She knows you from school.” = Te cunoaște de la școală.
”I like him because he is smart.” = Îmi place de el pentru că e deștept.
”I saw her the other day.” = Am văzut-o zilele trecute.
”Did you see my agenda? I can't find it.” = Mi-ai văzut agenda? Nu o găsesc.
”Our mom is proud of us for our school results.” = Mama este mândră de noi pentru rezultatele de la școală.
”He loves you two a lot.” = Vă iubește mult pe voi doi.
”I listened to them and I like very much their song.” = I-am ascultat și îmi place foarte mult cântecul lor.



La Dativ, avem aceleași forme ale pronumelui personal. În acest caz, pronumele răspund întrebării Cui? și se traduc după cum urmează:


me = mie

you = tie

him/her/it = lui/ei

us = noua

you = voua

them = lor



Exemple de verbe care cer cazul Dativ sunt: tell, ask, give, send, smile, wink, etc.

Exemple in Propozitii la Dativ:


”She asked me some money.” = Mi-a cerut niște bani.
”I told you to stay home!” = Ți-am spus să stai acasă!
”I wrote him a letter.” = I-am scris lui o scrisoare.
”Mom sent her a present yesterday.” = Mama i-a trimis ei un cadou ieri.
”This dog was hungry. I gave it something to eat.” = Acestui câine îi era foame. I-am dat ceva de mâncare.
”He made us a funny costume.” = Ne-a făcut un costum haios.
”He sent you his regards.” = V-a transmis salutări.
”The teacher smiled them while he returned the term papers.” = Profesorul le-a zâmbit în timp ce le dădea înapoi tezele.







Exercitii Verificare

Dialog si Vocabular

Formule de Salut

Cheia Exercitiilor






Mai nouă Mai veche