Cheia Exercitiilor Lectia 1 Pronumele Personal Engleza



4.1. Nominativ (N) – Acuzativ (A) – Dativ (D):

you (N); I (N); thank you (D); you (N); I (N); I (N); you (N); you (N); I (N); I (N); of me (A); I (N); she (N); she (N); she (N); asked me (D); for her (A); you (N); her (D); I (N); her (D); you (N); you (N); I (N); me (D); she (N); I (N); her (D); I (N); her (D); I (N); we (N); you (N).

4.2.
a) __She__ (pers. a III-a) saw ___me__ (pers. I) coming. And saw __him__ (pers. a III-a), too.
b) ___He___ (pers. a III-a) told __her___ (pers. a III-a) ___he___ (pers. a III-a) loves the way __you__ (pers. a II-a) smile.
c) __They__ (pers. a III-a) went home, so ___I___ (pers. I) stopped by to say ”Hello”.
d) ___It__(pers. a III-a) is my favourite book, written by Jules Verne.
e) The teacher likes ___us___ (pers. I) because ___we___ (pers. I) are his most polite students.




4.3.
a) Bună, Dan. Ce mai faci? Mama ta e OK?
Hi, Dan. How are you? Your mother is OK?
b) Eu sunt bine. Salută-l pe John din partea mea.
I'm all right. Say ”hi” to John for me.
c) Bună seara. Transmiteți-i toate cele bune domnului Grey.
Good evening. Send all my best to Mr Grey.

4.4.
O, salut, Jack! Ești bine? Am auzit că tatăl tău a avut un accident. Sper că e în afara oricărui pericol. Transmite-i toate cele bune. Și salut-o, te rog, pe sora ta din partea mea. A plecat ieri atât de repede că nu am avut timp (posibilitatea) să vorbesc cu ea. Nici măcar să-i spun ”Bună!”. OK? Multumesc. Ne mai vedem, Jack.



Dialog si Vocabular

Formule de Salut

Gramatica





Mai nouă Mai veche