Pronumele posesiv Engleza (The possessive pronoun) - Curs Gramatica Engleza Gratuit Online pentru Incepatori, Copii fara Profesor

Pronumele posesiv (The possessive pronoun) posesiv răspunde la întrebarea ”a/al/ai/ale cui?”. Formele acestuia în limba engleză sunt ilustrate în tabelul de mai jos:


Pronume posesiv
Traducere în limba română
pers. I, sg.
mine


a mea/al meu/ai mei/ale mele


pers. a II-a, sg.
yours


a ta/al tău/ai tăi/ale tale


pers. a III-a, sg.
his
hers


a lui, a ei, a sa/al lui, al ei, al său/ai lui, ai ei, ai săi/ale lui, ale ei, ale sale
pers. I, pl.
ours


a noastră/al nostru/ai noștri/ale noastre


pers. a II-a, pl.
yours


a voastră/al vostru/ai voștri/ale voastre


pers. a III-a, pl.
theirs


a lor/al lor/ai lor/ale lor


”This is your chocolate?” = ”Acesta este ciocolata ta?”

”Yes, it's mine. And yours, where is it?” = ”Da, e a mea. A ta unde este?”

”Our neighbour isn't very polite.” = ”Vecinul nostru nu este foarte politicos.”

”She forgot her bag at school.” = ”Ea și-a uitat geanta (ei) la școală.”
Mai nouă Mai veche